May 7, 2009

Cuti Yang x Tau Makne

dari ari mule aku jejak kaki belaja kat pahang nie... x penah pong tahu ari Hol Pahang tue ari untuk per... per yg berlaku.. yg tau.. ari cuti jerk... holiday~ lalala~

tp... nak wat cm ner kan... dah banyak kali dah tanye kawan seperjuangan aku... dorg pong x brp tau.. so.. x pelik la klu aku sendiri yg lahir kat kl x tau..

tp.. ari nie.. tetibe lak terbuke ati nak crk info.. tp sblm tue.. ade tanyer gakk org pahang.. itu pong teragak2 gak.. buleh pulak ade 'kooot' kat belakang ayat beliau.. hohoho... xpe2.. kite crk gune makcik google... hohoho...

# dari Kamus Dewan
Hol bermaksud kenduri arwah yang diadakan setahun sekali

# Bagi negeri pahang pulak... ari nie adalah ari memperingati "kemangkatan keluarga diraja".

# Hari Hol diisytiharkan sebagai cuti umum di Pahang bermula tahun 1974 bagi memperingati kemangkatan Sultan Pahang keempat, Sultan Abu Bakar iaitu ayahanda Sultan Ahmad Shah yang masih bertakhta pada hari ini.

br la pakcik tau.. klu x.. x tau la smapai bile br tau hakikat yg sebenar... hah!! org pahang.. jangan x tau lak erk... wat malu jerk... nie dah ade info... amek tau erk... k...
sumber http://mazlanny.blogspot.com

14 comments:

ELeEa said...

Hehehe...
2 la...
kita org luar lak sibuk2 nk tau hari hol 2 apa...
ada org Pahang yg tatau...
siap kata ~ hari mlawat kubur lagi..
Hehehe..dkat2 la tu kot..
I pun cti gak...
So hepi holiday laaa
=)

Anonymous said...

hmmm...
truk la org phg kne hentam tuk post ni..
sabau je la..

mademoiselle azieshakespeare said...

Yang pastinya
hol itu bukan singkatan dari holiday
terasa mau jalan2 kat Pekan la

inn said...

hehe,inn yg umr 18 ini pun tahu.
org johor mmg dah cuti pasal hol ni

- iNtaN @ kEcHik - said...

hehehehehe~ nak abis blaja dah kan baru tau..? tapi lebih baik tau dr tak tau kan...??? :)

materialgalz said...

laa.. hr kemangkatan rupenye.. aku ingat hari lahir ke.. hari keputraan ke.. hari pertabalan ke.. adushhh.. haha

julietANNA said...

hehe.nasib baik den bukan org phg.
tp best r org phg suka2 blh cuti.nak2! :D

joegrimjow said...

klu cuti
tido jew

Kipas said...

to ELeEa :
ari melawat kubur?? hamboii!!
hahaha... btw... hepi holiday gakk..

to Anonymous:
hahaha... terase ker???

to mademoiselle azieshakespeare :
hahaha... btol2... kipas pong klu x ingat hol tue... singkatan holiday...

Kipas said...

to inn :
bgs la klu tau... selangor xde... xheran la kipas br tau...

to - iNtaN @ kEcHik -:
hohoho... buleh la...

to materialgalz:
haha... buleh la... ade gakk 'hari' kt depan die... lalala~

Kipas said...

to julietANNA :
selangor lg byk cuti...

to joegrimjow:
hahaha... cm biase jerk bro...

Monkey D Luffy said...

kalau x tau

ko yg duduk pahang... patut diusir jer

kakaka

larikkkkkkkkkkkk

.kakijalan. said...

sama je orang duduk mana2 pon. yang nak ambik tau je tau sal ni.
haha taknak dipersalahkan.

BD Fabregas said...

Hola Hola Hola..

Klik Iklan Di Bawah