Showing posts with label LayAn.... Show all posts
Showing posts with label LayAn.... Show all posts

Jul 31, 2010

Siape DapAt MenYaNgke??

Lame dah x update... hahaha... busy2...
skrang dah jdk org berkerjaya...
bease la kan2??

Dah lebih 7 bulan aku kerje kat sebuah kilang...
dekat bukit beruntung...
bkn takat along kat bukit beruntung jerk untung...
hahaha... rezeki aku... alhamdulilah...
pertama kali dapat g over sea...
beijing china... trip kilang...

rezeki datang xkan nak tolak kot....
kan2??
so... ade la ckit gambar tok tontonan...
dah abes dah tapes... lalala...


nie mase kat airport....
sempat gak tgk German kalahkan Argentina...


Ari pertama kat Beijing...

huh... guide tour cm nie...mmg best...
cuaca panas pong rase sejuk jerk pandangan...
lalala~


nie gambar area beijing...


Forbidden city dr jauh... pintu jela nampak...


melawat Forbidden city...

to be continue...

Mar 22, 2010

JANGAN SESEKALI MENGUJI BURUNG YANG PANDAI BERCAKAP

Ada seekor burung kakak tua yang sangat cerdik dan mempunyai pandangan mata yang sangat tajam sehingga boleh menembusi apa-apa halangan yang menutup matanya (Transparent le tu...)

Setiap pagi burung ini akan bertenggek di dalam sangkarnya yang tergantung di tingkap. Rumah tuan punye burung ni terletak di antara sekolah rendah dan kuaters guru

Setiap pagi ada 3 orang cikgu melintas di hadapan rumah tuan punye burung ni dari sekolah ke kuaters guru, oleh itu hari-hari lah burung ni perhati 3 orang cikgu yang bertutup litup tuh ke hulu ke hilir... ke hulu, ke hilir.....

Setiap hari burung ni tengok cikgu-cikgu tu atas bawah, atas bawah.. Bila dia boring dia menyanyi-nyanyi.... tak pun, dia akan baca skrip cerita sembilu 2... lama-lama makin boring pulak... so dia ternampak le si cikgu-cikgu tu berderet jalan slow-slow nak pergi ke sekolah

Burung ni pun kuyu-kuyukan mata dia...then tonyoh tonyoh sikit mata dia...dah tu dia kibas-kibas kan kepak dia...pas tu dia jerit kuat-kuat....

"BELANG!! PUTIH!! BIRU!!!"

Cikgu-cikgu tadi sama-sama menoleh ke arah burung tu dan pandang ke depan semula. Mereka jalan cepat-cepat... Sampai di sekolah mereka cuma saling pandang memandang.....

Keesokan harinya cikgu-cikgu tu pun macam biasa lalu depan burung tu lagi. Bila balik ke rumah kuaters guru, burung tu buat dek je... bila time cikgu ni nak ke sekolah, burung tu jerit lagi.......

"PUTIH!!! BUNGA-BUNGA!!! PINK!!! "

Cikgu-cikgu tu terkejut dog... dan berjalan cepat-cepat lagi... sampai di sekolah depa pun tanya sesama depa.....cikgu pertama bercakap "camna burung kakak tua tu tau warna sepender yang kita pakai?" Cikgu kedua menjawab "Tak tau pulak .... ahli sihir ke apa ntah....." .

Cikgu ketiga mencelah "Alah ..kebetulan je agaknyer..... tak pe, kita tengok besok pulak camana..."

Keesokan hari nya macam biasa... pagi-pagi cikgu-cikgu tu lalu depan rumah burung tu.... burung tengah bersenam memusing-musingkan kepaknya 360 darjah........"Iyah! iyah! lapan lapan lagi... satu...dua..." dan seterusnya.

Bila time cikgu ni nak ke sekolah, lalu lagi depan burung.... Burung pun tengok.... dia jerit lagi..

KELABU!! HIJAU!! PURPLE!!"

Cikgu-cikgu berlari-lari anak tanpa menoleh ke kiri dan ke kanan. Setiba di sekolah guru mereka berbicara lagi...Cikgu pertama "Memang betul apa yang burung tu cakap.... heh, apa nak buat hah?". Cikgu kedua "Kita mesti buat something untuk uji burung tu...".Cikgu ketiga...."Aku tau... apa kata esok kita semua pakai color hitam". "Okey...Set!!!!!" balas depa.....

Keesokan harinya......sama juga.... bila time ke sekolah, burung tu jerit lagi...

HITAM!!HITAM!!!HITAM!!!!"

Cikgu-cikgu tu berlari anak lagi....di sekolah mereka berbincang.... cikgi pertama "Nampak nya burung tu mempunyai pandangan mata yang transparent..." . Cikgu kedua "Atau pun dia cuma boleh kenal warna....". Cikgu ketiga..."Betul tu, mungkin dia dah di latih untuk meneka warna, tapi tidak dilatih untuk meneka bentuk. Kengkawan, apa kata esok kita jangan pakai sepender langsung."

"Orait!! Set!!" depa jawab.

Keesokan hari nya, lagi sekali macam biasa Di waktu pagi burung buat dek je.... bila time cikgu-cikgu tu nak ke sekolah, burung tu tengok.... ditenungnye lama-lama...cikgu-cikgu tu mula tersenyum dan jalan slow-slow......sambil toleh-toleh kat burung tu...burung tu tengok lagi.... dia naik-naikkan mata macam Ziana Zain gitu....dah tu pusing belakang... dia tengok lagi dengan cara menonggeng.....dah tu dia pandang ke depan balik.... dia garu-garu kepala...dah tu usap-usap dagu.....dia cekak pinggang..... dah tu burung tu pegang dagu lagi...pastu dia senyum.....dia jerit lagi kuat kali ni...



"LURUS!!! LURUS!! KERINTING!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!"

Cikgu-cikgu ni terus lari sampai tak cukup tanah gamak nyer.....

**MORAL : JANGAN SESEKALI MENGUJI BURUNG YANG PANDAI BERCAKAP. HEHEHE

Feb 19, 2010

Your Name in Japanese...

DON'T SPOIL THE FUN………PASS IT ON & ADD YOUR NAME TO THE LIST!!




A - ka B - tu C - mi D - te E - ku

F - lu G - ji H - ri I - ki J - zu

K - me L - ta M - rin N - to O -mo

P - no Q - ke R - shi S - ari T -chi

U - do V - ru W -mei X - na Y - fu

Z - zi



Qianru-Kekika Toshido
Alice-Kataki Miku
Sangeeta-Arikatoji Kukuchika
Jocelyn-Zumomi Kutafuto
Rebecca-Shikutu Kumimika
Andrea-Katote shikuka
Ranesha-Shikato kuaririka
Ashleigh-Kaaririta kukijiri
Nicole-tokimi motaku
Wing Yee-Meikitoji Fukuku
Santhiya- Arikato chiriki fuka (I like tis!!)
Kalai - Meka takaki
Emilia – Kurinki Takika
Yatie - Fukachikiku
Lyn - Tafuto
Hani - Rikatoki
Shim - Aririkirin
Liza - Takizika

Lalitha - Takatakichirika
Viswa – Rukiarimeika

Buwenes – Tudomeikutokuari

Kanages – Mekatokajikuari

Marini – Rinkashikitoki

NorFarah – Tomoshi lukashikari

Nor Azlina - Tomoshi Kazitakitoka

Noorul Asyikin - Tomomoshidota Kaarifukimekito

Yusniza - fudoaritokizika

Kipas??


Kipas - mekinokaari

Oct 28, 2009

KESAKITAN DAN PENDERITAAN

SATU PENJELASAN TERBAIK KENAPA ALLAH MEMBERI KESAKITAN DAN
PENDERITAAN
SEPERTI YG TELAH KITA LIHAT:

ADA SEORANG LELAKI PERGI KE KEDAI GUNTING RAMBUT UTK
MENGGUNTING RAMBUT
DAN JANGGUTNYA. APABILA BARBER ITU MEMULAKAN TUGASNYA,
MEREKA PUN
BERBORAK DAN BERCAKAP MENGENAI BYK PERKARA.TAPI BILA MEREKA
MULA
BERBICARA MENGENAI ALLAH,BARBER ITU PUN BERKATA,'' SAYA TAK
PERCAYA
ALLAH ITU WUJUD.''

''KENAPA KAMU KATA BEGITU?'' TANYA SI LELAKI TADI.

'' CUBA KAMU KELUAR DI TGH JLN ITU DAN TUNJUKKAN PD SAYA
BAHAWA ALLAH
ITU WUJUD. KALAU BETUL ALLAH WUJUD,KENAPA RAMAI SGT ORG
SAKIT KAT LUAR
TU?KENAPA MASIH ADA KANAK2 YG TERBIAR? KALAU BETUL ALLAH
WUJUD,DAH TENTU
TIADA KESAKITAN DAN KEPERITAN HIDUP DLM DUNIA NI. SAYA X
DPT B AYANG KAN
ALLAH YG MAHA PENY AYANG BOLEH MEMBENARKAN SEMUA INI
BERLAKU''.

SI LELAKI ITU PUN BERFIKIR SEJENAK. TAPI DIA TIDAK MEMBERI
SEBARANG
JAWAPAN KERANA TIDAK MAHU MEMULAKAN PERTENGKARAN. SELEPAS
BARBER ITU
MENGHABISK AN TUGASNYA, SI LELAKI TADI PUN PERGI.

SELEPAS BEBERAPA LANGKAH,SI LELAKI TADI TERNAMPAK SEORG
LELAKI BERAMBUT
PANJANG,SELEKEH, KOTOR DAN JANGGUT TIDAK TERURUS. SI LELAKI
TADI PUN
BERPATAH BALIK DAN PERGI SEMULA KE KEDAI GUNTING RAMBUT
TADI DAN
BERKATA,'' KAMU TAHU TAK YG SBNRNYE BARBER JGK TIDAK
WUJUD?''

''KENAPA KAMU KATA MCM TU? SEDANGKAN SAYA BARU SAJE GUNTING
RAMBUT KAMU
TADI''.KATA BARBER.

''TIDAK!'' KATA SI LELAKI TADI.''KALAU BARBER WUJUD, DAH
TENTU TIDAK ADA
ORG YG BERAMBUT PANJANG TIDAK TERURUS DAN KOTOR SERTA
JANGGUT YG PANJANG
DAN KOTOR MCM LELAKI DI TEPI JALAN ITU''.

''AH!BARBER MMG WUJUD! LELAKI TU JADI MCM TU SBB DIA TIDAK
DTG PADA SAYA
UTK MENGGUNTING RAMBUTNYE!''.KATA BARBER.

''TEPAT SEKALI!''. KATA SI LELAKI TADI.

''THAT'S THE POINT!. ALLAH JGK WUJUD. ITULAH YG
TERJADI(KEPERITAN&PENDERITAAN) JIKA MANUSIA TIDAK
MENGINGATINYA DAN
KEMBALI PADANYA UTK MEMOHON PERTOLONGAN.''

Oct 21, 2009

Jangan kentut dihadapan GAY. AWAS!!

Seorang wartawan lelaki telah di tugaskan membuat liputan dan siasatan mengenai aktiviti kelab gay di Bukit Bintang. Dia di kehendaki menyamar sebagai gay. Wartawan itu dengan senang hati menggayakan pakaian dan cara seorang gay. Setelah seminggu mempelajari tingkahlaku dan gaya seorang gay, akhirnya pada malam minggu itu wartawan itu masuk ke kelab gay tersebut.

Wartawan itu dipasang dengan microphone n camera bersaiz kecil bagi merakam segala aksi dan aktiviti di kelab gay tersebut. Setelah masuk wartawan itu terus menuju ke bar utama dan memesan segelas bir. Dia hanya duduk sambil memerhatikan gelagat-gelagat gay di kelab tersebut. Ada yang menari dan ada yang duduk sambil berpeluk-pelukan sesama lelaki. Wartawan itu merasa geli geleman melihat tingkahlaku mereka.

"Hai...sorang ke bro", tiba-tiba wartawan itu di sapa.

"A'ah, saya tunggu kawan saya. Tak sampai-sampai lagi ni", kata wartawan itu separuh menjerit kerana kebingitan muzik di kelab itu.

Tiba-tiba wartawan itu berasa sakit perut. Rasa seperti ingin kentut sahaja.

"Muzik tengah kuat ni bolehlah aku kentut ni", bisik hati wartawan itu.

Wartawan itu pun melepaskan kentutnya. Satu demi satu. Berturut-turutan. Tiba-tiba muzik rancak itu berhenti kerana DJ nya ingin menukar ke lagu perlahan. Sementara proses pertukaran lagu itu kentut wartawan itu telah di dengari oleh gay-gay yg berhampiran dengan wartawan itu.

"Eh eh... ada dara lagi la kat sini", ujar salah seorang gay di situ sambil memandang wartawan itu.

"A'ah lah... kat depan kita ada dara", ujar yang lain pula.

Semua gay di situ telah pergi mendapatkan wartawan itu. Semua wajah mereka menunjukkan keghairahan nafsu yang ketara.

"Saya bukan dara lagi la", ujar wartawan itu.

"Kalau dah tak dara kenapa kentut. Kuat lak tu. Sempit tuu...", ujar salah seorang gay itu.

Tergamam wartawan itu. Akhirnya dirinya di noda secara bergilir-gilir oleh pengunjung kelab gay itu. Menangis teresak-esak wartawan itu. Akhirnya nikmat kentut sudah tidak akan dapat dirasai lagi sepanjang hidupnya.

Moral kepada lelaki : Jangan kentut dihadapan GAY. AWAS!!



Jun 20, 2009

Perlukah belajar tinggi2??

Aku tertarik dengan isu yg dikupas oleh Ape KeHalnye di tv9 yg dipengacarakan oleh Shamsul Ghau2 dan Mr. Os pade ari ini. Rancangan yg bersiaran setiap Jumaat, Sabtu dan Ahad pukul 10 pg ini telah berbincang mengenai banyak topik yg agak menarik.

Disini aku nak berbincang mengenai tajuk yg diutarakan pade 12 jun ari jumaat iaitu menyentuh mengenai pelajaran. Yg menyebabkan aku tertarik dgn siaran kali ni adelah kerane aku sendiri seorg pelajar yg akan menamatkan pelajaran aku di peringkat ijazah tidak lame lagi. InsyaAllah. Doakan aku erk.

Perlukah belajar tinggi2??

Banyakgak sebab2 knp perlu belaja tinggi2 yg telah dinyatakan dalam rancangan ini.
Antaranye:

1) Peluang untuk mendapat perkerjan yg baek amat la tinggi jika belajar tinggi. Malah gaji yg diterime juga tinggi.

2) Org yg berilmu di hormati org laen. Banyak gakk gelaran yg di terime oleh org yg belaja tinggi nie antare nyer Dr. Prof san sebagai nyer. Malah darjat org yg berilmu adalah lebih tinggi di sisi Allah.

3) Malh, org yg berilmu tidak mudah ditipu oleh org laen

4) Tp yg lebih merisaukan aku org belaja tinggi nie HANTARAN pon TINGGI. Lagi tinggi belaja lagi tinggi la hantaran nyer. Btol ker??
Dan laen2 lagi.

Blaja tinggi2 sebenarnyer hanye lah untuk mendapat pengiktirafan selain mendapat ilmu. Periktirafan seperti segulung ijazah. Tp bagi aku, aku lebih percaya ilmu boleh diperoleh dari mane2 saja bukan hanye ade di pusat-pusat pengajian. Dalam internet pong banyak asalkan kite berusaha mencari nye pasti akan dapat.

Nak berperang kene la bersedia dari segala segi. Dari segi kekuatan, senjata, ilmu berperang dan macam2 lg. xkan berperang pergi dgn tangan kosong kot. Mati katak la name nyer.

Same la dgn bekerje. Nak bekerje perlu bersiap sedie setiap aspek ilmu, keterampilan, emosi dan macam2 lg. Nak wat pape pong kene ade ilmu.

Yg menambah tarikan adalah tetamu yg di jemput adalah Farah Norshikin seorg peguam, pengacara, sorg isteri dan juge bakal seorg ibu telah di tanye soklan yg aku tunggu2… hohoho…

Perempuan belaja tinggi2 pong dok masuk dapor gak.kan2?? Pe komen p’puan erk…


Jun 11, 2009

Antara Berjaya dan Kawen, Mane Dulu??

kawen!!

sape x nak kawen oii!!~
sape x nak kawen tue... rugi la...
x dpt rase salah satu nikmat dunie...
kan2??

br beberape ari lepas, ibu yg pergi menunaikan umrah phone
tau per ibu ckp kat kipas??
"ibu berdoa korg adek beradik cepat2 kawen"
"klu buleh esok gakk org nak kawen...tgh tggu org masuk minang la nie... "
lalala~

sebelum berangkat pergi umrah sempat gak kipas bg pesanan kat sepupu yg g skali..
"ko ade pape x nak aku doakan kat sne??"
"ko doakan jela aku dpt bini yg baik2 erk... x kisah la import ker..."

haha... di sini kipas ingin menimbulkan sbuah persoalan yg pernah diajukan pade kipas oleh seorg rakan.. lupe dah sape.. tp xpe, soklan die yg penting org x penting pong... hohoho...

antare berjaye dan kawen, mane harus didahulukan dulu??
knp berjaye?? kenepe tidak kerjaye??
lagi la klu lelaki...
ko nak bagi anak org makan per klu x de kerjaye hah??

kate org,
kawen dulu baru berjaye lagi elok..
baru la rase idup susah senang bersame..
buleh mengeratkan lagi..

tp
bagi kipas, kipas lg mengharapkan berjaye dahulu dr kawen..
salah satu sebab nye...
kipas x mau org yg kipas sayang susah semase
kipas maseh merangkak mengecapi kejayaan...
tp... kite hanye merancang... kan2??


so... bagi korg cm ner?? kawen dulu br nak berjaya??
or.. berjaye dulu baru nak kawen??


Jun 5, 2009

Dah Macam Chipsmore...

chipsmore2...
Kejap ade... kejap xde...
nak kate sibuk pong...
kadang2 jerk sibuk...
ms laen..
dok rumah TIDO...
hohoho...

ulun jela slalu update...
TRIMAS bbyk erk ulun...
TRIMAS gak pade kipas susah mati yg slalu menjenguk...
datang la lagi...

anyway...
kepade sesape yg link dorg x tertempek kat blog kipas...
n pade sesape yg nak bertukar link...
buleh la meletakkan name dan link web korg kat komen...
nnti senang la aku nak dok me'lalala~' kat blog korg erk...
lalala~




May 11, 2009

Maafkan Aku... Aku Terpakse...

ari nie... aku telah wat dose yg amat2 besar...
bukan takat sekali... tp due...
maafkan aku... aku terpakse... bukan niat nak mengasari ko...
tp... aku xde pilihan... maafkan aku...

sape suruh msk rumah aku?? nasib ko la...
klu rumah org laen mungkin nasib ko berbeza...
mgkn ko buleh idop 10 ari tanpa kepala... kat rumah org laen...
tp... TIDAK!! kat rumah aku...

aku bukan nyer ape...
rumah aku bkn nyer ade ridsect pong...
nak save baget... baget dah kurang skrg nie...
tgh gawat... lalala~

so... per yg dapat... aku gune jela...
habis aku lenyek kan ko... sian2...
satu at dinding... satu kat lantai...
x perikemaknusiaan lgsg!!
huh...


tp...
cm tetau jerk ko punyer ajal dah sampai erk...
dok relex jerk... xmelawan lgsg...
bagus2... senang gakk keje aku...


setelah menerime direct hits dr En KIPAS...
yg menggunekan beban dalam anggaran 1 kg...
dgn mengunakan formula F=ma...
dapat dianggarkan daya yg digunekan sebyk 9.81 N...
dihempaskan pade mangse2 berkenaan...

akhir nyer...
2 ekor lipas terkorban...
telah aku kuburkan dlm tong sampah...
huh...
aku tidak bersalah...

May 9, 2009

THE PROBLEMS WITH GUYS ♥


Here has several 'IF' that related with guys opinion 'IF' gurlz do certain thing which is sometime the gurlz did not realize dat guys will think like that.. check it out!

IF YOU TREAT HIM NICELY
HE SAYS YOU ARE IN LOVE WITH HIM

IF YOU DON'T

HE SAYS YOU ARE PROUD

IF YOU DRESS NICELY
HE SAYS YOU ARE TRY TO TACKLE HIM
IF YOU DON'T
HE SAYS YOU ARE FROM KAMPUNG

IF YOU ARGUE WITH HIM
HE SAYS YOU ARE STUBBORN
IF YOU QUIET

HE SAYS YOU HAVE NO BRAIN


IF YOU SMARTER THAN HIM

HE'LL LOSE HIS FACE
IF HE SMARTER THAN YOU
HE IS GREAT

IF YOU DON'T LOVE HIM

HE TRIES TO POSSESS YOU
IF YOU LOVE HIM
HE WILL TRY TO LEAVE YOU

IF YOU DON'T MAKE LOVE WITH HIM
HE SAYS YOU DON'T LOVE HIM
IF YOU DO
HE SAYS YOU ARE CHEAP

IF YOU TELLS HIM YOUR PROBLEM
HE SAYS YOU ARE TROUBLESOME
IF YOU DON'T

HE SAYS YOU DON'T TRUST HIM

IF YOU SCOLD HIM
YOU ARE LIKE NANNY TO HIM
IF HE SCOLDS YOU
IT IS BECAUSE HE CARES FOR YOU

IF YOU BREAK YOUR PROMISES

YOU CANNOT BE TRUSTED
IF HE BREAK HIS
HE IS FORCED TO DO SO

IF YOU SMOKE
YOU ARE BAD GURL

IF HE SMOKES
HE IS GENTLEMEN

IF YOU DO WELL IN YOUR EXAM
HE SAYS IT'S LUCK
IF HE DOES WELL
IT'S BRAIN

IF YOU HURT HIM

YOU ARE CRUEL

IF HE HURTS YOU

YOU ARE TOO SENSITIVE


May 7, 2009

Cuti Yang x Tau Makne

dari ari mule aku jejak kaki belaja kat pahang nie... x penah pong tahu ari Hol Pahang tue ari untuk per... per yg berlaku.. yg tau.. ari cuti jerk... holiday~ lalala~

tp... nak wat cm ner kan... dah banyak kali dah tanye kawan seperjuangan aku... dorg pong x brp tau.. so.. x pelik la klu aku sendiri yg lahir kat kl x tau..

tp.. ari nie.. tetibe lak terbuke ati nak crk info.. tp sblm tue.. ade tanyer gakk org pahang.. itu pong teragak2 gak.. buleh pulak ade 'kooot' kat belakang ayat beliau.. hohoho... xpe2.. kite crk gune makcik google... hohoho...

# dari Kamus Dewan
Hol bermaksud kenduri arwah yang diadakan setahun sekali

# Bagi negeri pahang pulak... ari nie adalah ari memperingati "kemangkatan keluarga diraja".

# Hari Hol diisytiharkan sebagai cuti umum di Pahang bermula tahun 1974 bagi memperingati kemangkatan Sultan Pahang keempat, Sultan Abu Bakar iaitu ayahanda Sultan Ahmad Shah yang masih bertakhta pada hari ini.

br la pakcik tau.. klu x.. x tau la smapai bile br tau hakikat yg sebenar... hah!! org pahang.. jangan x tau lak erk... wat malu jerk... nie dah ade info... amek tau erk... k...
sumber http://mazlanny.blogspot.com

Apr 19, 2009

Bile Rumah Terune X Dok Air

bile xde air...
"ala... mcm la x biase x mandi..."
"bile xde air lak tue br sibuk nak mandi"

itu ungkapan yg biase aku ucap pd rumate aku...
jgn mare erk rumate... sape la rumate aku tue erk??
lalala..

yg kecemasan pong ade gakkk...
"celah mane lak nak cekau air nie??"
"ala... yg susah2 knp?? g la korek lubang kat depan tue"


yg x leh tahan tue...
siap ade yg sanggup simpan sampai air ade...
"air dah ade ker blum?? nak berak dah nieh..."
"tahan2... bia papa pegang "

silap ari bulan keras cm batu la~

yg sampai masuk air pong ade gakk...
" aaahhh!! asal study week jerk xde air... asal xde air jerk study week..."
"nie yg aku syg dgn ump nie"





xde air pong tetap ade kunjungan dr tetamu... 2 org lak tue...
"huh!! ko nie... xde air la br nak datang..."
"tuan rumah sendiri pong nak kuar"

elok la... guest jdk tuan rumah plakk... hohoho...

bile xde air jerk... mcm2 plan kluar..
"jom g panching..."
"g berkelah la..."

"g KL sudah..."

"gilo!! awat x g Genting jerk... sejuk ckit... x yah susah2 mandi... kan2??"


habis siap jerk sume...
huh... ade bau semerbak...
minyak wangi...
"huh... nie mandi minyak wangi ker per??"


bukan g mane pong...
yg pegi nyer...
kuantan jerk...
tgk proton Exora... sempat gakkk...
klu nak citer lebih lanjut pasal proton Exora
leh tgk kat blog BDFEB
lalala~

tp tempat yg musti pegi...
gelas besar!!
sorg satu gelas besar...
bukan takat minum...
mandi pong buleh..

klu korg hebat... teke la...
yg mane Kipas nyer... GM nyer dgn Bd nyer...

lalala~

dah abes minum balek la...
punye la banyak minum...
balek jerk... per lg...
mencicit ke tandas la...
haha... elok... air x dok lg...
pandai2 la nak idup...
hohoho...

btol2 dugaan...
klu xde air nie erk...
lalala~


Apr 17, 2009

Thankz 4 the Award

hahaha... lame dah x update... mmg busy... banyak lak award kali nie... timekaseh la bebanyak... tp... aku x rase aku layak terime award2 nie... nie... anyway... org dah kasik... amek jela kan... byk lak ckp... sekeh karang... lalala~

award pertame datang dr cik angah...



award ke-2 datang dr bulan bintang capricon (bbc)...
thankz 4 the award... laen kali kasik xyah susah2 kasik award...
kasik kete Evo sebijik pong cukup la... lalala~






Apr 12, 2009

" U jump, I jump"

entry kali nie xde kene mengene dgn Titanic erk... yg kene nyer... kipas baru pas tgk citer titanic... hohoho...

dah lame dah x update... banyak lak tag yang datang... so sori pade sesape yg tag nyer x terjawab... busy kaw2... sekarang dah kurang ckit busy... nie tag dari sape ntah... x ingat dah... so.. sori... xyah citer banyak... nie la tag nyer..



::Put an X in every box that applies to you::
::Add up all the x's and title subject with the sum as "My marriage age is__"& those tagged, do it!::


[x] You know how to make a pot of coffee
[ ] You keep track of dates using a calendar
[ ] You own more than one credit card
[ ] You know how to change the oil in a car
[x] You do your own laundry
[ ] You vote every election
[x] You can cook for yourself
[x] You think politics are exciting
[ ] You balance your own checkbook
[x] Your parents have better things to say than your friends
Total: 5


[ ] You show up for school/college/work every day early
[ ] You always carry a pen in your pocket/purse
[ ] You've never gotten a detention
[x] You have never smoked a cigarette
[x] You have never gotten completely trashed
[ ] You have forgotten your own birthday at least once
[x] You like to take walks by yourself
[x] You've watched talk shows
[ ] You know what 'credibility' means without looking it up
[x] You drink coffee[caffeine] at least once a week
Total: 5

[ ] You know how to do the dishes
[x] You can count to 10 in another language
[x] When you say you're going to do something you do it
[x] My parents trust me
[ ] You can mow the lawn
[x] You can make adults laugh without being stupid
[x] You remember to water the plants
[x] You study when you have to
[ ] You pay attention at school/college
[x] You remember to feed your pets
Total:7

[x] You can spell 'experience' without looking it up
[ ] You work out on a regular basis
[x] You clean up your own mess
[ ] The people at Starbucks know you by name
[ ] Your favorite kind of food is take out
[x] You have gained weight since middle/high school
[ ] The first thing you do when you wake up is get caffeine
[x] You can go to the store without getting something you don't need
[ ] You understand political jokes the first time they are said
[ ] You can type quickly
Total: 4

[x] You have realized that the weather forecast changes every hour
[ ] Your only friends are from your place of employment
[ ] You have been to a Tupperware party
[ ] You hve realized that no one will take you seriously unless you are over the age of 25 and have a job
[ ] You have more bills than you can pay
[ ] Most of all your friends are older than you are
[ ] You can say no to staying out all night
[x] You use the internet every day
[ ] Your wardrobe hasn't changed in a while
[x] You can read a book and actually finish it
Total: 3


hmm... cm 24 jerk...

My marriage age is 24??
hmm... jempot la datang rumah erk... tahun depan... klu ade jodoh la...
lalala~

Apr 11, 2009

Pelik Bin Ajaib

skrg nie... ranking blog kipas dah 6 juta lebih... komfremla x hebat mane pong... kan2??
time kaseh la bbyk kat -wan- ... rajin nyer tolong checkkan tok kipas... nie yg tambah sayang dgn ko nie... lalala~

hmm... kepelikan melanda selepas tgk nie...



hmm... time kaseh daun keladi... laen kali datang la lagi... lalala~

Apr 3, 2009

1st Award

Award from Cik Yana...
Thanks a lot...



:Onion10:

Apr 2, 2009

Tempatkan Bilik Ku Di Neraka

hari nie aku dapat email dari sahabat baek mr daus.. citer yg baek tok jdk kan renungan bersama..


*********************************

Pada suatu hari, seorang gadis yang terpengaruh dengan cara hidup masyarakat Barat menaiki sebuah bas mini untuk menuju ke destinasi di wilayah Iskandariah.

Malangnya walaupun tinggal di bumi yang terkenal dengan tradisi keislaman, pakaian gadis tersebut sangat menjolok mata.Bajunya agak nipis dan seksi hampir terlihat segala yang patut disembunyikan bagi seorang perempuan daripada pandangan lelaki ajnabi atau mahramnya.

Gadis itu dalam lingkungan 20 tahun. Di dalam bas itu, ada seorang tua yang dipenuhi uban menegurnya:
"Wahai pemudi! Alangkah baiknya jika kamu berpakaian yang baik, yang sesuai dengan ketimuran dan adat serta agama Islam kamu, itu lebih baik daripada kamu berpakaian begini yang pastinya menjadi mangsa pandangan liar kaum lelaki.... "
nasihat orang tua itu.

Namun, nasihat yang sangat bertetapan dengan tuntutan agama itu dijawab oleh gadis itu dengan jawapan yang mengejek:
"Siapalah kamu hai orang tua? Apakah di tangan kamu ada anak kunci syurga? Atau adakah kamu memiliki sejenis kuasa yang menentukan aku bakal berada di syurga atau neraka?"

Setelah menghamburkan kata-kata yang sangat menghiris perasaan orang tua itu, gadis itu tertawa mengejek panjang. Tidak cukup setakat itu, si gadis lantas cuba memberikan telefon bimbitnya kepada orang tua tadi sambil melafazkan kata-kata yang lebih dahsyat.
"Ambil handphone ku ini dan hubungilah Allah serta tolong tempahkan sebuah bilik di neraka jahannam untukku,"
katanya lagi lantas ketawa berdekah-dekah tanpa mengetahui bahawasanya dia sedang mempertikaikan hukum Allah dengan begitu biadab.

Orang tua tersebut sangat terkejut mendengar jawapan daripada si gadis manis. Sayang sekali, wajahnya yang ayu tidak sama dengan perilakunya yang buruk. Penumpang-penumpang yang lain turut terdiam malah ada yang menggelengkan kepala kebingungan. Semua yang di dalam bas tidak menghiraukan gadis muda yang tidak menghormati hukum-hakam agama itu dan mereka tidak mahu menasihatinya kerana khuatir dia akan akan menghina agama dengan lebih teruk lagi.

Sepuluh minit kemudian bas pun tiba di perhentian. Gadis seksi bermulut celupar tersebut di dapati tertidur di muka pintu bas. Puas pemandu bas termasuk para penumpang yang lain mengejutkannya tapi gadis tersebut tidak sedarkan diri. Tiba tiba orang tua tadi memeriksa nadi si gadis. Sedetik kemudian dia menggeleng-gelengkan kepalanya.

Gadis itu telah kembali menemui Tuhannya dalam keadaan yang tidak disangka. Para penumpang menjadi cemas dengan berita yang menggemparkan itu. Dalam suasana kelam kabut itu, tiba tiba tubuh gadis itu terjatuh ke pinggir jalan. Orang ramai segera berkejar untuk menyelamatkan jenazah tersebut. Tapi sekali lagi mereka terkejut. Sesuatu yang aneh menimpa jenazah yang terbujur kaku di jalan raya.

Mayatnya menjadi hitam seolah-olah dibakar api. Dua tiga orang yang cuba mengangkat mayat tersebut juga kehairanan kerana tangan mereka terasa panas dan hampir melecur sebaik saja menyentuh tubuh si mayat. Akhirnya mereka memanggil pihak keselamatan menguruskan mayat itu.

Begitulah kisah ngeri lagi menyayat hati yang menimpa gadis malang tersebut. Apakah hasratnya menempah sebuah bilik di neraka dimakbulkan Allah? Na'uzubillah, sesungguhnya Allah itu Maha Berkuasa di atas segala sesuatu. Sangat baik kita jadikan iktibar dan pelajaran dengan kisah benar ini sebagai Muslim sejati.


Sumber: Dipetik dari majalah Iskandariah Mesir 'MANAR ISLAM'

www.iluvislam.com

Mar 29, 2009

Bile Laki Ker Dapor...

kemarin kipas n the geng... di jempot ker rumah sprvsr... sprvsr ktorg nie... dah kawen... tp dok jauh... ala... lecture kat cni panggil PJJ... perkahwinan jarak jauh... huh... mcm2.. so.. masing2 amek la tempat mase kat dapor 2.. aku n GM n sorg lg rakan menggoreng kentang..

mule2 sume cm malu jerk nak tunjuk skill... nak masukkan kentang pong sikit2... aku tgk dr jauh jerk dorg wat... huh.. slow la pulak api dier... bile tahun nak siap klu cm nie?? dah la kuali kecik jerk... g besau kan ckit api... tau per jadik?? api 2 besau la ckit dari td... lalala~

so... mase nak angkat tu... ade la sorg mamat 2 angkat... pakai la mangkuk yg siap lapik dgn tisu... buleh plak mase rapatkan mangkuk tu... tisu tu terbakar... huh...kelam kabut tiup.. hohoho.. nasib baek la padam... huh...

tp... yg x leh tahan... kali ke 2 nak angkat kentang tu pong terbakar jugak... huhu... kali nie tiup x leh jalan lak... pegi kat sink... bukak air... huh... nasib baek kentang 2 x basah.. huhu..dah padam tu.. per lagi.. cover la.. betol2 berasap dapor.. bkk pintu kasik asap kuar... hohoho... cover tu penting... lalala~

dah abes cover nasib baek la x hangus... org tukang tgk td gakk la yang angkat kentang dlm kuali tuu... dah angkat per lg kan?? test power ckit... huh... masak x seberape... yg rase lak bukan calang2... hampir licin dah... lepas 2-3 kali goreng bbdk junior lak amek aleh... aku n the geng dok depan tv tgk pengumuman pemilihan UMNO... smbil goyang kaki... gigil... takut org tau...lalala~

bbdk junior yg ade ms tu masak gulai ayam... ayam goreng... buleh la klu nak amek wat laki... hmmm... datang rumah sprvsr kol 8 mlm... kol 10 lebih baru dapt makan... huhu... kebulur kaw2...lepas Khairy Jamaludin ditabal sebagai ketue pemude... aku pong blah la~ dah makan balek la... xkan nak kene perambat br balek kot...

so... aku ade carik sedikit sebanyak info pasal lelaki masuk dapor nie... cam ade kene mengene dgn aku ckit... hohoho...

1. 99.9% lelaki amat pandai masak kari.....tapi megi kari saja la

2. Lelaki kadang2 memang suka memasak....tapi amat malas nak basuh periuk belanga serta pinggan mangkuk...


3. Apabila lelaki memasak umpama sedang bertukang umah...bising bukan main


4. Adalah kebiasaan lelaki memasak tanpa memakai baju...pastu, sambil isap rokok plak...


5. Menu utama masakan lelaki adalah telur goreng, sardin, telur goreng dan juga sardin. Tak ketinggalan jugak kicap masin...


6. Jika seorang lelaki yg rajin memasak, anda akan dapati gas masakan akan cepat habis, kerana lelaki memasak selalunya guna api yg kuat...cepat sikit masak


7. Keadaan dapur rumah orang lelaki yang bersepah sepah adalah satu pemandangan biasa yang mempunyai nilai artistiknya yang tersendiri...


8. Dan lelaki tidak akan merungut sekiranya masakan itu dimasak oleh seorang lelaki..tetapi peng'komplen' nombor satu jika makanan itu di masak oleh wanita..


Antara sebab sebab lelaki memasak:

* Malas nak pegi kedai

* Hampir hampir pokai

* Nak menghabiskan stock makanan yang dah nak expired

* Mental theraphy

* Konon konon nak practice...nanti buleh amik hati pasangan

* Buang tebiat...



sumber: http://www.infomaya.net/

ps:
nasib baek x sakit perot pg tuu... klu sakit... komfrem... xde laen dah...

Mar 27, 2009

Soklan Dari Seorg P'puan

hari nie aku terime bberape msj yang agak mengejutkan daripada seorg perempuan... yang baru beberapa ari aku kenal... x tau la per yang difikirkan nyer... tetibe jerk tanye soklan2 berunsur luc... hmm~

"prnh tgk blue??"

"awk tau d0p lcap 2 ape??"

"onani??"


tau per yg aku fikir pd mase 2??
p'poan nie x reti malu ker tanyer laki cm 2... hmm~

Klik Iklan Di Bawah